Sistem e-sman

Posted: 2 November, 2013 in tutorials

Salam semua, apa khabar korang yer. Punya lah lama aku tak berblog ni. Biasalah kan, Bz.. Bz.. Bz.. Hehehe. Macam tu lah kehidupan seorang manusia. Kalau ikutkan nak update blog ni pun takder masa sangat, tapi disebabkan nak hidupkan balik blog ni, aku update la yer. Hehehe.

Entri kali ni, nak citer serba ringkas pasal sistem yang aku tengah buat sekarang ni, Sistem Pendaftaran Tingkatan 1 Sekolah Agama Negeri Sembilan. Tak leh nak citer panjang-panjang, sebab nak sambung siapkan sistem ni. Hehehe. Sistem ni ada banyak modul dari proses permohonan pelajar, pemilihan temuduga, pemarkahan temuduga, tawaran dan macam-macam lagi, semua nak online. Huhuhu.. layankan ajer la. Aku tak dapat nak citer panjang pasal sistem ni, aku just letakkan screenshot dia saja la. Masih ada lagi modul-modul lain yang aku belum siapkan.

Login dan Pendaftaran Pengguna

Login dan Pendaftaran Pengguna

Modul Permohonan Pelajar

Modul Permohonan Pelajar

Modul Papan Pentadbir, rumusan permohonan dan tapisan awal

Modul Papan Pentadbir, rumusan permohonan dan tapisan awal

 

Modul Senarai Permohonan dipecahkan mengikut kriteria tertentu

Modul Senarai Permohonan dipecahkan mengikut kriteria tertentu

 

Senarai pemohon yang diberi markah secara automatik berdasarkan kriteria tertentu

Senarai pemohon yang diberi markah secara automatik berdasarkan kriteria tertentu

 

Modul Pemilihan Pelajar untuk panggilan temuduga

Modul Pemilihan Pelajar untuk panggilan temuduga

 

Modul Senarai Pelajar yang layak dipanggil temuduga.

Modul Senarai Pelajar yang layak dipanggil temuduga.

 

Sistem ni aku bangunkan 100% mengikut kehendak pengguna. Tiap-tiap hari Jumaat meeting dengan diorang, aduh.. pening kepala, macam-macam permintaan, tapi hasilnya diorang betul-betul komit dengan sistem ni. Alhamdulillah, satu kepuasan untuk aku. Cewah.

Ni aku kongsi code untuk paparkan bilangan di dalam CGridview

array(
'header'=>'Bil',
'value'=>'$this->grid->dataProvider->pagination->offset + $row+1',
'headerHtmlOptions'=>array('width'=>'30',),
'htmlOptions'=>array('style'=>'text-align: center'),
),

Happy h4ckin dari pokcik gh1mau 🙂

201720.strip

 

Comments
  1. sukri says:

    Tabik sama pokcik ghimau….

Leave a Reply

